czwartek, 8 maja 2014

Jak uszyć krawat dla małego eleganta

Dziś pokażę Wam jak uszyć krawat dla chłopca na gumce.




Wykrój zrobiłam od innego krawata


Następnie wycięłam dwa elementy, pierwszy to całość wykroju, a drugi to trójkąt zaznaczony na wykroju do czerwonej linii.



Jeśli materiał jest sztywniejszy to używamy tylko jego, ale jeśli jest cienki trzeba będzie użyć usztywnienia np. fizeliny tak jak u mnie.

Elementy wykrojone z materiału zszyłam ze sobą, wywróciłam na prawą stronę i rozprasowałam.


Później podszyłam boki razem z wkładem usztywniającym.


Kolejnym krokiem było zawinięcie boków do środka i ręczne ich zszycie oraz zaprasowanie.


Następnie odcięłam kawałek góry tak jak zaznaczyłam to na zdjęciu.


Z krótszej odciętej części zrobiłam "tunelik" tak jak na pokazanych zdjęciach.


Nadmiar materiału, zaznaczony czerwoną linią, odcięłam i doszyłam drugą część krawatu.



Gumkę zawiązałam i ułożyłam na krawacie tak aby po przełożeniu go przez "tunelik" nie wypadła. Następnie przełożyłam krawat przez powstały tunel. Wszystkie czynności widać na zdjęciach.


Krawat gotowy
















2 komentarze:

  1. Super!
    Wielkie dzięki za bardzo prosty tutorial! Wyprobuje

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo dziękuję..uszyłam w parę minut/wszystko mialam przygotowane..😀😀😀😀.pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń