czwartek, 24 września 2015

Jak uszyć pikowana Chanelkę na długim pasku

W ostatnim wpisie pokazałam Wam dużą pikowaną torebkę (do obejrzenia tutaj KLIK) i obiecałam, że pokażę jak uszyć małą kopertówkę również pikowaną tzw. Chanelkę. Dziś wreszcie nadszedł ten dzień, poniżej możecie zobaczyć efekt mojej pracy.

Potrzebne będą:
  • Materiał na poszycie torebki oraz na podszewkę.


  • nici i nożyczki
  • łańcuszek na pasek torebki
  • suwak
Teraz rzecz najważniejsza, trzeba określić jaką wielkość ma mieć torebka, moja ma wymiary 23 cm szerokości i 16 wysokości. Wy możecie uszyć torebkę o innych, odpowiadających Wam wymiarach.
Aby uszyć torebkę o podanych przeze mnie wymiarach należy wyciąć z materiału i podszewki prostokąty o wielkości: 25 cm x 35 cm.


Jeśli nie macie gotowego pikowanego materiału możecie zrobić go własnoręcznie (tak jak ja). Wystarczy narysować wzór na podszewce, spiąć ją szpilkami razem z materiałem i przeszywać w zaznaczonych miejscach.


Będziemy jeszcze potrzebować oczek do przyczepienie paska torebki, można użyć gotowej tasiemki albo lamówki lub zrobić je z materiału użytego na torebkę. Potrzebne będą dwa prostokąciki o wymiarach: 6 cm x 2 cm, następnie trzeba je zaprasować i przeszyć jak na rysunku poniżej.




Kiedy pikówka jest gotowa można wszyć suwak i zszyć boki torebki, pomocny będzie rysunek poglądowy zamieszczony poniżej.

Suwak należy wszyć w miejscach zaznaczonych niebieską linią.


Po wszyciu suwaka należy przyczepić szpilkami paseczki do przyczepienia łańcuszka (na rysunku zaznaczone na różowo), potem należy złożyć torebkę na pół wzdłuż zielonej linii i zszyć jej boki (na zdjęciu zaznaczone zieloną linią).


Na koniec przyczepiłam pasek a do suwaka ozdobne kuleczki. Torebka gotowa.








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz