poniedziałek, 6 października 2014

Jak uszyć chanelkę mieszczącą A4

Co powiecie na to aby własnoręcznie uszyć sobie torebkę Chanelkę, mam dla Was dwie propozycje: pierwsza torebka będzie mieścić format A4, druga - będzie torebką wieczorową typową chanelką (do obejrzenia w następnym wpisie).


Do uszycia torebki użyłam lekko błyszczącego materiału, do usztywnienia wykorzystałam filc, łańcuszek pochodzi ze starego paska, zawieszkę przy łańcuszku zrobiłam z kawałka łańcuszka + koraliki z kolczyków + serduszko i literka ze wspomnianego już paska.


Zaczęłam od pikowania, na materiał położyłam filc, połączyłam je szpilkami, następnie na filcu narysowałam miejsca szycia. Teraz wystarczy już tylko pikować.



Kiedy pikówka była już gotowa wycięłam potrzebne elementy:
- bok x2
- przód i tył
- dno


Następnie zszyłam ze sobą przód i dwa boki, przygotowałam zamek i podszewkę na kieszonkę.



Wyznaczyłam miejsce w którym miała być kieszonka i nacięłam materiał.


Następnie przyszyłam suwak w taki sposób aby jego zęby były na zewnątrz nacięcia.



Kolejnym krokiem było wszycie podszewki na kieszonkę. Podszewkę wszywałam po jednym kawałku układając jak na rysunkach,




Potem całość (suwak z brzegami nacięcia i podszewkami) zawinęłam do środka tak aby wystawały jedynie zęby zamka błyskawicznego.


Dopiero po wywinięciu podszewki do środka zszyłam ją.



Później przeszyłam po wierzchu wokół suwaka uważając aby nie zaszyć kieszonki.



Kiedy kieszonka była już gotowa doszyłam tył torebki oraz dno i zabrałam się za szycie podszewki do torebki. wykorzystałam na nią wykrój torebki tyle że zszywając zostawiałam większy zapas na szwy. W podszewce doszyłam kilka kieszonek wewnętrznych, bo lubię mieć porządek w torebce :)

Następnie do brzegu torebki przyszyłam pasek materiału o szerokości 6 cm i długości odpowiadającej obwodowi torebki. Razem z nim przyszyłam też uchwyty na uszy torebki.



Wszyty pasek materiału zawinęłam do środka, potem doszyłam podszewkę z suwakiem jak na rysunku poglądowym.




Ostatnim krokiem było wykonanie uszu. Z kawałka filcu o długości 20 cm i szerokości 3 cm zrobiłam rulon i obszyłam go materiałem o długości 25 cm i szerokości 5 cm. powstałe paski połączyłam z łańcuszkiem i podszyłam, przyczepiłam do uchwytów przy torebce.


W międzyczasie zrobiłam zawieszkę do suwaka przedniej kieszonki, powstała z kawałka zwykłego łańcuszka, koralików z kolczyka, kawałka tego samego łańcuszka którego użyłam do zrobienia uszu i serduszka.

Torebka gotowa, jeszcze ostatni rzut oka






W kolejnym wpisie torebka wieczorowa Chanelka, do obejrzenia tutaj KLIK




1 komentarz:

  1. Podziwiam, ja to zawsze kupuje. Może i też sklep https://www.fashion4.pl i ich torebki was zainteresują?

    OdpowiedzUsuń