czwartek, 25 września 2014

Dziewczęca spódniczka z męskiej koszuli

Witam wszystkich po dłuższej przerwie :) Ponieważ ostatnio bardzo zaniedbałam mojego bloga teraz obiecuję, że to nadrobię. Zacznę od spódniczki, którą uszyłam dla mojej chrześnicy.

Potrzebne rzeczy:
- męska koszula lub kupon materiału
- troczek
- cekiny
- nici, nożyczki, maszyna do szycia

Zaczęłam od zmierzenia obwodu w pasie mojej małej modelki i dodałam do niego 10 cm. Następnie wycięłam prostokąt o długości odpowiadającej zwiększonemu o 10 cm obwodowi pasa oraz o wysokości odpowiadającej długości spódniczki z zapasem na szwy oraz na tunel na troczek.



Kolejną czynnością było wykonanie i naszycie kieszonki jeszcze przed zszyciem boków spódniczki, ponieważ później byłoby to trudniejsze. Najpierw wycięłam kształt kieszonki, potem pasek materiału, który przyszyłam jako falbaneczka przy kieszonce.


Na kieszonce zrobiłam kontrafałdę, a przyczepiłam falbankę.



Po przeszyciu dodałam jeszcze odszycie kieszonki, następnie przyszyłam ją do spódniczki.


Potem zszyłam ze sobą boki spódniczki, podwinęłam dół, z przodu zrobiłam dziurkę przez którą będzie wciągnięty troczek, a na końcu tunelik na niego.






Po wciągnięciu troczka przyszyłam kwiatuszek z cekinów i koralików, a potem wyhaftowałam jego łodygę.



Spódniczka gotowa ! ! !




Z pozostałości po tej koszuli powstały również chłopięce szorty
Można je obejrzeć tutaj

Chłopięce szorty z męskiej koszuli






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz